دیابت بیشترین علت رایج مراجعه ی بیماران سالخورده به اورژانس است

28ژانویه 2019- افراد سالخورده بیشتر از گروه های سنی دیگر به بخش اورژانس مراجعه می کنند، بمدت طولانی تری در اورژانس می مانند و به طور معمول نیازمند منابع و مداخلات پزشکی بیشتری هستند. با توجه به این تحقیقات جدید، شایع ترین بیماریها در میان افراد سالخورده ای که بطور مکرر به اورژانس مراجعه می کنند، عبارتند از دیابت، بیماری های قلبی، بیماری کلیوی، نارسایی احتقانی قلب و انسداد یا آسیب به رگ ها یا شریان ها.

پرفسور ادوارد م. کاستیلو، استاد دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو، در بخش اورژانس و نویسنده ی ارشد این مقاله گفت: بیماران مسن تر به احتمال زیاد دارای بیماری های مزمن متعددی هستند که ارائه ی مراقبت های اورژانس به آنها را به طور فزاینده ای پیچیده می کنند. درک بهتر وضعیت بیماران مسن راه را برای انجام مداخلات موثرتر در بخش اورژانس و فراتر از آن باز می کند.

اغلب افراد مسن بطور مکرر به دلیل درد و آسیب، به بخش اورژانس مراجعه می کنند. شایع ترین بیماریها در میان افراد مسنی که بطور مکرر در بخش اورژانس پذیرش می شوند، شامل دیابت (25.8 درصد)، بیماری های مزمن ریوی (21.5 درصد)، بیماری کلیوی (19.1 درصد)، نارسایی احتقانی قلب (16 درصد) و بیماری عروق محیطی (15.1 درصد) است.

احتمال اینکه افراد مسنی که بطور مکرر مراجعه می کنند، پذیرفته شده یا به بخشهای دیگر منتقل شوند(8/85٪) یا مراقبتهای مقطعی (7.8 درصد) دریافت کنند، نسبت به افرادی که کمتر مراجعه می کنند (به ترتیب 44.6 درصد و 1.7 درصد)) بیشتر است. احتمال وجود چندین بیماری در افرادی که بطور مکرر به بخش اورژانس مراجعه می کنند، بیشتر است. همچنین 20٪ از بیماران سالمند به 3 بیمارستان یا بیشتر در سال مراجعه می کنند.

در این مطالعه، "بیماری که بطور مکرر به اورژانس مراجعه می کند[1]"  به  بیمارانی اطلاق شده است که در سال 2014 در کالیفرنیا شش بار یا بیشتر به بخش اورژانس مراجعه کرده اند. این تجزیه و تحلیل شامل بیش از 1.25 میلیون بیمار مراجعه کننده به 326 بیمارستان مجاز و غیر دولتی بود. این مطالعه با عنوان "عوامل مرتبط با مراجعه ی مکرر افراد مسن به بخش های اورژانس" در مجله ی Annals of Emergency Medicine منتشر گردید، بودجه ی این مطالعه توسط موسسه ی West Health تأمین شد.

به گفته آژانس تحقیقات و کیفیت بهداشت و درمان(AHRQ)، سالمندان 15 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند، اما 21 درصد از کل هزینه های بهداشتی در سال 2012 و تقریبا نیمی از هزینه های بالای 1 درصد، برای این افراد هزینه شده است. مراكز كنترل و پیشگیری از بیماری(CDC) خاطرنشان می كند كه بیش از 15٪ از موارد اورژانس در سراسر كشور مربوط به سالمندان 65 سال یا بالاتر است.

پرفسور Kelly J. Ko، مدیر تحقیقات بالینی در موسسه West Health و یکی از نویسندگان این مقاله گفت: این مطالعه نشان می دهد که فرصتهایی برای صرفه جویی در هزینه ها و انجام مداخلات بیشتر هدفمند برای کمک به بهبود نتایج سالمندان مراجعه کننده به بخش اورژانس وجود دارد که باید آنها را شناسایی و برای انجام خدمات بهتر و کاهش هزینه ها در نظر گرفت.

منبع:

https://medicalxpress.com/news/2019-01-diabetes-tops-common-conditions-frequent.html

 



[1]frequent user